Nowości  Rejsy  Jednostki  Relacje    
 


BiałaFlota.pl > W Szczecinku otwarto hangar dla statków

2009-12-23 W Szczecinku otwarto hangar dla statków

W Szczecinku na Pomorzu Zachodnim oficjalnie otwarto hangar dla 2 statków odbywających rejsy turystyczne oraz na regularnej trasie jako Szczecinecki Tramwaj Wodny.

Hangar dla statków obok plaży miejskiej, przy ulicy Piłsudskiego.

"Inwestycja pt. 'Hangar nawodny dla dwóch statków' jest to budowla w ramach hydrobudów, obiektów hydrobudowlanych, które w samej swojej kwestii budowy i skomplikowaniu technicznym, technologicznym, stanowiły duże wyzwanie, zarówno dla nas jako inwestora, jak i dla wykonawcy." - powiedział Romuald Szkiłądź, prezes spółki Komunikacja Miejska, która jest armatorem statków.

Budowa hangaru rozpoczęła się w maju, a zakończyła 29 października 2009 roku.

Hangar ma wymiary 30 x 18 m i wysokość 8,35 m nad poziomem wody. Został posadowiony na 55 palach żelbetowych wzmocnionych rusztem, który stabilizuje budowlę. Hangar ma konstrukcję stalową otoczoną drewnem - odporną na zmienne warunki atmosferyczne sosną syberyjską.

W środku hangary znajdują się 2 pirsy dla obu statków kursujących po Trzesiecku:

W sezonie żeglugowym statki będą zawijłay do hangary na noc, po sezonie zaś będą w nim przebywać na stałe.

Hangar ma wzposażenie dźwigowe, które umożliwia podniesienie statków z wód jeziona i posadowienie ich na podporach. W ten sposób wykonane mogą być prace naprawcze i konserwacyjne lub.

Ochronę obiektu zapewnia monitoring kamer, system alarmowy i firma ochroniarska.

"Bardzo się cieszę, że ta inwestycja wreszcie jest oddana. Mieliśmy nadzieję, że statki już będą zimowały w hangarze rok temu, tak się nie stało, jest to związane z różnymi trudnościami, to jest rzeczywiście taka hydrobudowa, która ma swoje różnego rodzaju uwarunkowania, również sprawy oddziaływania na środowisko i inne rzeczy spowodowały, że to długo trwało. Również wybór miejsca wywoływał liczne dyskusje. Otrzymywaliśmy i telefony i maile, z dezaprobatą co do miejsca wyboru właśnie tego na hangar. Ja muszę powiedzieć, że na to, że hangar jest w tym miejscu a nie innym, złożyło się wiele różnych czynników, również ukształtowanie dna, sprawy możliwości monitorowania i bezpieczeństwa tych statków, właśnie to, że jest to w pobliżu również tych obiektów plaży." - powiedział Jerzy Hardie-Douglas, burmistrz Szczecinka.

Inwestycja kosztowała 1,6 mln zł. Kilkaset tys. zł y tej kowty pochodzić będzie z dofinansowania z unijnego programu Civitas Renaissance.

BiałaFlota.pl na serwisach społecznościowych: